Algemene voorwaarden

Laatst bijgewerkt: 30-06-2025

Adresskontor GmbH

An der Pönt 46, 40885 Ratingen

  1. Toepassingsgebied

    (1) Deze algemene voorwaarden (hierna "voorwaarden") zijn van toepassing op alle zakelijke relaties tussen Adresskontor GmbH (hierna "aanbieder") en de klant (hierna "klant") via de online shop op AdresbestandLeverancier.nl

    (2) De versie van de voorwaarden die geldig is op het moment van het sluiten van de overeenkomst is van toepassing.

    (3) Consument in de zin van deze voorwaarden is elke natuurlijke persoon die een overeenkomst aangaat voor doeleinden die buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit vallen.

    (4) Ondernemer in de zin van deze voorwaarden is een natuurlijke of rechtspersoon die bij het aangaan van een overeenkomst handelt in de uitoefening van zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit.

    (5) Afwijkende, tegenstrijdige of aanvullende algemene voorwaarden maken, zelfs indien bekend, geen deel uit van de overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk met de geldigheid ervan is ingestemd.

  2. Onderwerp van de overeenkomst

    (1) Het onderwerp van de overeenkomst is de verkoop en het beschikbaar stellen van digitale adresgegevens van Nederlandse bedrijven voor download.

    (2) De adresgegevens omvatten, afhankelijk van de keuze van de klant, de volgende informatie:

    • Bedrijfsnaam en adres (standaard)
    • Telefoonnummers
    • E-mailadressen
    • Websites
    • Contactpersonen
    • Aantal medewerkers
    • Omzetcijfers

    (3) De gegevens worden als CSV- en/of XLSX-bestand voor download beschikbaar gesteld.

    (4) De kwaliteit en actualiteit van de gegevens komt overeen met de status op het moment van de laatste update van onze database. Een garantie voor volledige juistheid en actualiteit kan niet worden gegeven.

  3. Totstandkoming overeenkomst

    (1) De presentatie van producten in de online shop vormt geen juridisch bindend aanbod, maar een vrijblijvende uitnodiging om te bestellen.

    (2) Door op de knop "Nu bestellen" te klikken, plaatst de klant een bindende bestelling voor de producten in de winkelwagen. De bevestiging van ontvangst van de bestelling volgt direct na het verzenden van de bestelling.

    (3) De koopovereenkomst komt tot stand wanneer wij de bestelling accepteren door middel van een orderbevestiging per e-mail of de bestelde producten leveren.

    (4) De afhandeling van de bestelling en overdracht van alle benodigde informatie in verband met de overeenkomst gebeurt deels geautomatiseerd per e-mail. De klant moet er daarom voor zorgen dat het opgegeven e-mailadres correct is en dat de ontvangst van e-mails technisch is gegarandeerd.

  4. Prijzen en betalingsvoorwaarden

    (1) De prijzen die gelden op het moment van bestelling zijn van toepassing. De aangegeven prijzen zijn nettoprijzen exclusief de wettelijke btw.

    (2) Voor klanten uit de EU met een geldig btw-nummer wordt gefactureerd zonder btw (verleggingsregeling).

    (3) De klant heeft de volgende betaalmogelijkheden:

    • PayPal
    • Creditcard / iDEAL (via Stripe)
    • Bankoverschrijving

    (4) Bij keuze voor bankoverschrijving dient het factuurbedrag binnen 7 dagen na ontvangst van de factuur te worden betaald.

    (5) Bij betalingsachterstand gelden de wettelijke bepalingen. De aanbieder behoudt zich het recht voor om bij consumenten vertragingsrente te berekenen van 5 procentpunten boven de basisrente en bij ondernemers 9 procentpunten boven de basisrente.

    Prijsberekening

    De prijzen worden berekend op basis van het aantal records en de geselecteerde gegevensvelden:

    • Basisprijs (postadres): € 0,13 per record
    • Extra gegevensvelden worden alleen berekend als ze in het record aanwezig zijn
    • De exacte prijsberekening gebeurt automatisch bij de bestelling
  5. Levering en beschikbaarstelling

    (1) De levering van de digitale adresgegevens gebeurt uitsluitend elektronisch via download.

    (2) Na ontvangst van de betaling worden de bestelde gegevens binnen 24 uur in het klantenportaal beschikbaar gesteld voor download. De klant ontvangt een e-mailmelding zodra de gegevens beschikbaar zijn.

    (3) De downloadlinks zijn om veiligheidsredenen beperkt geldig (30 dagen). Verlenging is op aanvraag mogelijk.

    (4) De klant is verplicht de gedownloade gegevens direct te controleren op volledigheid en juistheid en eventuele gebreken binnen 14 dagen na download te melden.

    (5) Er bestaat geen herroepingsrecht voor digitale inhoud als de klant vóór de bestelling uitdrukkelijk heeft ingestemd dat met de uitvoering van de overeenkomst wordt begonnen voor het verstrijken van de herroepingstermijn en hij heeft bevestigd dat hij door zijn instemming zijn herroepingsrecht verliest.

  6. Gebruiksrechten

    (1) Na volledige betaling krijgt de klant een eenvoudig, niet-overdraagbaar gebruiksrecht op de verworven adresgegevens.

    (2) Het gebruik van de gegevens is uitsluitend toegestaan voor eigen zakelijke doeleinden van de klant. Doorgeven, doorverkopen of ter beschikking stellen aan derden is verboden.

    (3) De klant mag de gegevens voor de volgende doeleinden gebruiken:

    • Direct marketing en reclame
    • Marktonderzoek en analyses
    • Verkoopactiviteiten
    • Zakelijke acquisitie

    (4) Bij het gebruik van de gegevens moeten de geldende privacywetgeving, met name de AVG, worden nageleefd.

    (5) Het kopiëren, bewerken of wijzigen van de database als geheel of wezenlijke delen ervan is niet toegestaan.

    Belangrijk: Overtredingen van de gebruiksvoorwaarden kunnen leiden tot schadevergoedingsclaims en strafrechtelijke gevolgen.
  7. Verplichtingen van de klant

    (1) De klant verplicht zich de verworven gegevens uitsluitend voor rechtmatige doeleinden te gebruiken.

    (2) Bij het contact opnemen met de in de gegevens opgenomen bedrijven moeten de geldende mededingings- en privacywetten worden nageleefd.

    (3) De klant zorgt ervoor dat:

    • geen ongewenste reclame (spam) wordt verzonden
    • de rechten van de gecontacteerde bedrijven worden gerespecteerd
    • bezwaren tegen directe marketing worden gerespecteerd
    • de gegevens worden beschermd tegen onbevoegde toegang door derden

    (4) De klant is verplicht de aanbieder te vrijwaren van alle aanspraken van derden die voortvloeien uit onrechtmatig gebruik van de gegevens door de klant.

  8. Garantie en aansprakelijkheid

    (1) De wettelijke garantierechten zijn van toepassing.

    (2) De aanbieder is niet aansprakelijk voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de gegevens. De gegevens worden naar beste weten en geweten onderhouden, maar een garantie kan niet worden gegeven.

    (3) De aansprakelijkheid van de aanbieder is uitgesloten voor zover de oorzaak van de schade berust op overmacht of andere omstandigheden die niet aan de aanbieder zijn toe te rekenen.

    (4) Bij licht nalatige schendingen van verplichtingen is de aansprakelijkheid beperkt tot de voorzienbare, typisch optredende schade. Dit geldt niet bij letsel aan leven, lichaam en gezondheid.

    (5) De aansprakelijkheidsbeperkingen gelden niet voor zover de aanbieder een gebrek arglistig heeft verzwegen of een garantie heeft gegeven.

    Type schade Aansprakelijkheid
    Opzet/grove nalatigheid Onbeperkt
    Letsel aan leven, lichaam, gezondheid Onbeperkt
    Lichte nalatigheid bij wezenlijke contractuele verplichtingen Beperkt tot typische schade
    Overige lichte nalatigheid Uitgesloten
  9. Gegevensbescherming

    (1) De verwerking van persoonsgegevens gebeurt met inachtneming van de geldende privacywetgeving, met name de AVG.

    (2) Details over de verwerking van persoonsgegevens zijn te vinden in het privacybeleid.

    (3) De klant gaat ermee akkoord dat zijn gegevens worden opgeslagen en verwerkt voor de afhandeling van de overeenkomst.

  10. Opzegging en contractduur

    (1) De koopovereenkomst voor digitale adresgegevens is vervuld met de beschikbaarstelling van de gegevens en volledige betaling.

    (2) Het klantaccount kan op elk moment door de klant worden opgezegd. De opzegging gebeurt door schriftelijke mededeling aan de aanbieder of via de betreffende functie in het klantenportaal.

    (3) Het recht op buitengewone opzegging om belangrijke redenen blijft onaangetast.

    (4) Na opzegging worden de persoonsgegevens van de klant verwijderd, voor zover er geen wettelijke bewaartermijnen gelden.

  11. Slotbepalingen

    (1) Het recht van de Bondsrepubliek Duitsland is van toepassing, met uitsluiting van het VN-kooprecht.

    (2) Als de klant ondernemer, rechtspersoon naar publiekrecht of publiekrechtelijk bijzonder vermogen is, is de exclusieve bevoegde rechtbank voor alle geschillen uit deze overeenkomst de vestigingsplaats van de aanbieder.

    (3) De contracttaal is Duits.

    (4) Mochten afzonderlijke bepalingen van deze algemene voorwaarden ongeldig zijn of worden, dan doet dit geen afbreuk aan de geldigheid van de overige bepalingen.

    (5) De aanbieder behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. Wijzigingen worden per e-mail aan de klant meegedeeld. Ze gelden als goedgekeurd als de klant niet binnen vier weken na kennisgeving bezwaar maakt.

    (6) De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting (OS): https://ec.europa.eu/consumers/odr. De aanbieder is niet bereid of verplicht deel te nemen aan geschillenbeslechtingsprocedures voor een consumentengeschillencommissie.

Contact bij vragen

Bij vragen over onze algemene voorwaarden kunt u contact met ons opnemen:

Adresskontor GmbH
E-Mail: info@adresbestandleverancier.nl
Telefoon: +49 (0)2102 891 7073

Deze algemene voorwaarden zijn laatst bijgewerkt op 30-06-2025.

Version 1.0